FAQ

1. Skąd mam pewność, że w JUST ask są wiarygodne opinie?

Z doświadczeń naszych oraz naszych znajomych, a także z licznych badań wynika, że po pierwsze nie ufamy anonimowym opiniom, a po drugie najbardziej ufamy opiniom naszych znajomych. JUST ask dzięki temu, że jest oparty na systemie kręgów znajomych oferuje Ci tak wiarygodne opinie, jak to jest tylko możliwe. Możesz opierać się tylko na opiniach własnych znajomych, ale możesz oprzeć się także na rekomendacjach osób, których nie znasz osobiście – czyli np. znajomych Twoich znajomych – ale które nigdy nie są anonimowymi internautami.

2. Czy konta firmowe (Brand) nie wypaczają wiarygodności serwisu?

Konta typu Brand nie mają żadnych możliwości wpływania na opinie zamieszczane w JUST ask. Zakładając konto w naszym serwisie firmy decydują się na transparentność i akceptują ryzyko związane z wystawieniem swoich produktów na oceny ich użytkowników. Jednocześnie to istnienie kont Brand zapewnia użytkownikom JUST ask kilka istotnych z ich punktu widzenia korzyści, jak możliwość uzyskiwania dedykowanych ofert na produkty, którymi są zainteresowani.

3. Znajomych nie mam aż tak wielu, czy zatem znajdę w JUST ask odpowiednią liczbą opinii?

JUST ask oparte jest na kręgach znajomych, co oznacza, że możesz liczyć nie tylko na opinie swoich bezpośrednich znajomych, ale także ich znajomych czy znajomych ich znajomych. Zarazem gwarantuje to odpowiednio dużą liczbę potencjalnych opiniodawców. Wg danych z 2013 r. Polacy mają na Facebooku średnio 130 znajomych. Ale zakładając bezpiecznie, że masz 50 znajomych, którzy mają 50 znajomych, którzy też mają 50 znajomych daje to w sumie 125 000 potencjalnych opiniodawców!

4. A co jeśli mimo wszystko nie znajdę opinii na temat interesującego mnie produktu?

Możesz opublikować Apel, czyli prośbę o opinię czy poradę. Taki Apel widzą Twoi znajomi i mogą nań odpowiedzieć i/lub opublikować na własnych profilach, dzięki czemu dotrze on do większej liczby osób (identyfikowalnych opiniodawców). Apel możesz opublikować także na swoim profilu na Facebooku, w wyniku czego zobaczy go jeszcze więcej Twoich znajomych.

5. Co, jeśli nie znajdę w bazie JUST ask jakiegoś produktu bądź obsługi?

Bazę produktów i usług dostępnych w JUST ask będziemy systematycznie rozbudowywać. Zawsze jednak możesz – poprzez odpowiedni formularz – zgłosić brakujący element.

6. Co zawierają zakładki widoczne po zalogowaniu się w prawym panelu?

W przypadku czterech z nich: Apele, Opinie, Polecenia, Listy życzeń są to niejako filtry informujące Cię o akcjach Twoich znajomych w JUST ask. Po kliknięciu na każdą z nich wyświetli Ci się lista akcji danego rodzaju (np. Apeli) wszystkich Twoich znajomych. Jeśli od momentu Twojego ostatniego logowania Twoi znajomi wykonali jakieś akcje (np. opublikowali Apel), odpowiednia zakładka w prawym panelu podświetli Ci się, a w nawiasie pokaże się liczba akcji, których nie widziałeś/-aś. Zakładka Znajomi informuje Cię o Twoich nowych zaproszeniach do grona znajomych, przez innych userów, a zakładka Wiadomości o nowych wiadomościach, jakie otrzymałeś (w tym docelowo – również ofertach od kont Brand). Produkty oraz Usługi zaś wyświetlają powiadomienia o dodaniu nowych produktów i usług, do kategorii, jakie obserwujesz.

7. Czym różnią się zakładki Apele oraz Polecenia widoczne po zalogowaniu się w menu górnym i prawym panelu?

Jak wyjaśniono w pkt. 6, Apele oraz Polecenia w prawym panelu informują Cię, bądź przekierowuję Cię do Apeli/Poleceń Twoich znajomych. Zakładka Apele w menu górnym natomiast, zawiera wszystkie Apele publiczne opublikowane w JUST ask, uszeregowane od najnowszego. Analgocznie - zakładka Polecenia w menu górnym zawiera najnowsze polecenia wszystkich userów opublikowane w JUST ask.

8. Czym różni się Apel publiczny od prywatnego?

Apele publiczne są publikowane nie tylko na Twoim profilu, ale także w zakładce Apele w górnym menu i – tym samym – są widoczne dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników JUST ask. Każdy może zobaczyć aktualne Apele publiczne i na nie odpowiedzieć, choćby po to, by zyskać dodatkowe punkty do swojego profilu. Jeśli wybierzesz tą formą Apelu, dotrze on zatem do większej liczby osób, a Ty możesz uzyskać więcej opinii. Jeśli jednak zależy Ci tylko na opiniach znajomych (i ewentualnie ich znajomych), możesz wybrać Apel prywatny. Apele prywatne nie są publikowane w zakładce Apele w menu górnym i są widoczne tylko dla Twoich bezpośrednich znajomych (którzy rzecz jasna mogą go opublikować jeszcze na swoich profilach).

9. Co mi daje konto premium?

Szczegółowo wyjaśniamy to TUTAJ.

Masz jeszcze jakieś wątpliwości? Uruchom samouczek!