Konto Brand

W drugim etapie launchu JUST ask przewidujemy otwarcie możliwości zakładania kont podmiotom firmowym – tzw. konta Brand. Konta Brand nie wpłyną na wiarygodność opinii dostępnych w JUST ask, gdyż nie będą mogły w żaden sposób w nie ingerować. Co zatem oferują konta Brand?

DLA FIRM

1) Powiadomienia o Apelach

Konto Brand może w JUST ask stworzyć swoją ofertę, czyli przypisać się do produktów/usług z bazy serwisu (lub dodać nowe). Takie powiązanie oznacza, że dana firma ma dane produkty/usługi w swojej ofercie.

Następnie, gdy jakikolwiek użytkownik opublikuje Apel na temat jednego z tych produktów, konto Brand dostaje o tym powiadomienie. W efekcie marketerzy otrzymują listę osób, które chcą nabyć ich produkt lub produkt zbliżony do tego, jaki mają w swej ofercie. Przykład: W odpowiedzi na prośbę użytkownika o porady dotyczące wyboru pralki do zabudowy do 1800 zł, konta Brand z przypisaną kategorią AGD będą mogły przedstawić mu swoją ofertę.

2) Powiadomienia związane z Listami Życzeń

Czym są Listy Życzeń opisaliśmy w dziale „Jak to działa?”. W przypadku marek chodzi o odwrotną perspektywę. Po przypisaniu się do bazy produktów/usług w JUST ask firmy otrzymują też powiadomienia o dodaniu oferowanych przez nie produktów, czy produktów konkurencji do List Życzeń użytkowników. W ten sposób uzyskują dostęp do praktycznie już gotowych do zakupu klientów i mogą na to odpowiednio zareagować – np. wysłać specjalną ofertę na zakup danego produktu, w danej cenie i za pomocą określonego kanału (online, salon w mieście użytkownika itd.).

3) Geofencing+

Ponadto, aplikacja mobilna pozwoli markom dodatkowo zdyskontować możliwości List Życzeń i zachęcać potencjalnych klientów do odwiedzenia ich sklepu. Za pomocą modułu Geofencing+ będą one mogły wysyłać użytkownikom dedykowane oferty z np. specjalnymi rabatami, gdy znajdą się w pobliżu lokalizacji ich placówki. W panelu zarządzania swoim kontem mogą dodać listę swoich placówek i określić promień, w którym użytkownicy JUST ask posiadający aplikację mobilną premium mają otrzymywać od nich takie dedykowane powiadomienia/oferty. W efekcie firmy zyskują nowy kanał dotarcia do klienta i nakłonienia go do zakupu w całkowicie zautomatyzowany i bezobsługowy sposób. Poprzez zaoferowanie specjalnego rabatu i wykorzystanie faktu, że użytkownik i tak jest już w pobliżu danego sklepu/salonu mogą zdecydowanie łatwiej nakłonić go do odwiedzenia swojej placówki, a tym samym podniesienia tzw. in-foot traffic (odwiedzalności placówki) i zwiększenia szans na dokonanie zakupu przez użytkownika.

4) Ambasadorzy marek

Konta Brand otrzymują powiadomienia dotyczące nie tylko Apeli, ale także opinii i poleceń dotyczących produktów/usług z oferty danej firmy. Dzięki temu nie tylko widzą, co naprawdę sądzą o nich użytkownicy, ale także uzyskują dostęp do naturalnych i nieformalnych ambasadorów ich marek – osób wysoko oceniających i polecających ich produkty/usługi. Mogą się z nimi skontaktować i w jakiś sposób wynagrodzić ich lojalność. Przykład: Użytkownikowi, który polecił 4 różne jej produkty w ciągu 1 m-ca firma Reserved zaoferowała rabat w wysokości 40% na dowolne zakupy do kwoty 450 zł pod warunkiem, że kod rabatowy, jaki otrzymał wykorzysta w najbliższy weekend.

5) Raporty

Konta Brand będą miały dostęp do comiesięcznych raportów statystycznych dotyczących m.in. zachowań użytkowników związanych z produktami z ich oferty czy z obserwowanych przez nich kategorii, np. najczęściej polecane, najwyżej oceniane, czego dotyczyło najwięcej Apeli. Co istotne, będą to raporty oparte o faktyczne zachowania osób, a nie ich deklaracje – jak ma to miejsce w różnego rodzaju ankietach.

DLA UŻYTKOWNIKÓW

Obecność kont Brand przyniesie użytkownikom wymierne korzyści w postaci krótszego, prostszego i wygodniejszego procesu zakupowego. O ile opinie znajomych usprawnią proces wyboru produktu, o tyle konta Brand uczynią to samo z poszukiwaniem ofert.

Standardowy proces zakupowy przebiega w ten sposób, że zainteresowany danym produktem konsument przeszukuje dostępne oferty w celu znalezienia tej dla niego najlepszej. Musi poświęcić na to z reguły znaczną ilość czasu i wysiłku. JUST ask pozwala odwrócić ten proces. Wystarczy, że użytkownicy tylko poproszą o opinie o danym produkcie lub dodadzą go do listy życzeń i nic więcej nie muszą robić. To firmy oferujące im takie lub analogiczne produkty będą się z nimi kontaktować i przedstawiać im swoje oferty. W efekcie następuje przeniesienie ciężaru w procesie zakupowym z wyszukiwania ofert przez konsumentów, na dostarczanie ich im przez marki (dzięki wiedzy, jaką czerpią one z modułu powiadomień).

Już nie będzie trzeba spędzać godzin na mozolnym wyszukiwaniu najlepszych ofert na te produkty i usługi, które chcesz nabyć – oferty same do Ciebie spłyną, a Ty po prostu wybierzesz z nich najlepszą. Dodatkowo, aplikacja mobilna przyniesie kolejne możliwości - za sam fakt znajdowania się w określonym miejscu, użytkownik może otrzymać specjalną ofertę i rabat na produkt, który i tak chce nabyć lub którym jest przynajmniej zainteresowany.